آموزش نگهداری ماهیان زینتی

قالب وبلاگ


آموزش نگهداری ماهیان زینتی
حیوانات یکی از مهمترین امانت های الهی هستند , پس در نگهداری از آنها کوشا باشید 
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان برترین وبلاگ اموزش نگهداری ماهی اکواریم و آدرس angelfish.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





جوئل فیش از خانواده سيچيلادهاي افريقايي محسوب ميشود.جوئل فیش معمولا ماهي ارامي هست و جنب و جوش نسبتا كمي دارد.منظورم اين نيست كه حركت نميكند و مانند لجن خوار يك جا مي ايستد منظورم اين است كه از جمله ماهي هايي است كه ارام شنا ميكند ونسبت به هم خانواده اش يعني اوراتوس كمي ارام تر شنا ميكند.جوئل فیش داراي رنگ هاي متناوعي هست البته بيشتر اين رنگ ها از تركيب كردن گونه هاي همين ماهي به وجود مي ايند و در اكواريوم تا 12 سانتي متر رشد ميكنند.

تانك مورد نياز=انها جزو ماهي هاي گوشتخوار نسبتا كوچك ميباشند و نياز به تانك هاي بزرگ براي اين ماهي نميباشد.براي يك جوئل فیش يك اكواريوم با طول 60 سانتي متر و با عرض 30 سانتي متر و ارتفاع 40 سانتيمتر نياز است.يعني يك اكواريوم 72 ليتري.

دماي نگهداري=23 الي 29 درجه سانتي گراد.(ولي درمواقعي كه انواع سيچيلادها در حال مريضي هستند ميتوانيد دماي اب را تا 32 درجه سانتي گراد بالا ببريد.)

تغذيه=شما ميتوانيد انها را با انواع غذاهاي گوشتخوار شامل :لوفاك و انواع كرم ها-غذاي مخصوص سيچيلادها-دل و جگر مرغ-كاهو و... تغذيه كنيد.

رفتار=بسيار تندخو وخشن هستند و بيشتر ماهي هاي همسايز جوئل فیش از او ميترسند البته غير از اوراتوس كه از جوئل فیش هم وحشي تر است.در اكواريوم انها از مرجان هاي مصنوعي استفاده كنيد چون بسيار در شادابي و سلامتشان تاثير دارد.در تانك تنها هرگز ازگياهان طبيعي استفاده نكنيد.شما ميتوانيد اين ماهي را باسيچيلاد هاي افريقايي و سيچيلادهاي بزرگ مانند اسكار و پرت نگهداري كنيد.

توصيه=از نگهداري سيچيلادهاي افريقايي مانند جوئل فیش با سيچيلادهاي امريكايي خودداري كنيد.

تشخيص جنسيت=تشخيص جنسيت اين ماهي تقريبا غير ممكن است و فقط در زمان تخم ريزي يك كارهاي خاصي انجام ميدهند كه فقط افراد خبره در اين كار قادر به فهميدن ان هستند.

تكثير=اين ماهي هم مانند فلاور در انتخاب همسر وسواس دارد و در هنگام جفت گيري ممكن است دو ماهي كديگر را بكشند و يكي از انها از ديگري خوشش نيايد.ولي تكثيرشان از ديگر سيچلايد ها راحتر است.

ابتدا يك جفت كه مولد باشند رو به يك اكواريوم 80 ليتري منتقل ميكنيد و دماي اب را به 28 الي 30 درجه بايد برسانيد با اكسيجن رساني متوسط و ارام و فيلتراسيون ضعيف و كف خالي از ماسه و يك كوزه يا پلي استر شروع ميكنند.بعد از مدتي جفت مورد نظر به تميزكردن درون كوزه يا پلي استر ميپردازند و تخم گذاري ميكنند (البته به اين راحتي نيست دارم خلاصه ميگويم).پس از تخم ريزي به اب محلول ضدعفوني و يا متيلن بلو اضافه ميكنند تا حدي كه اب به ابي كمرنگ تمايل پيداكند و سه قاشق غذاخوري نمك اضافه ميكنند و بقيه ي كارها را به ماهي ها ميسپارند.تا اينكه لارو ها ازتخم بيرون بيايند از انجا ديگر ماهي نر را از ماهي ماده و بچه ماهي ها جدا ميكنند و تا مدت سه هفته توسط ماهي مادر تغذيه ميشوند هر غذايي كه به مادر ميدهند مادر به بچه ها هم ميدهد و پس از سه هفته ميتوانيد مادر را از انها جدا كنيد و انها را با ارتميا يا غذاهاي كوچك تغذيه كنيد


نظرات شما عزیزان:

mohsen
ساعت1:56---30 تير 1392
سلام وب زیبایی دارید . اگر مایل به تبادل لینک هستی منو به اسم تخمین رتبه کنکور لینک کن و بهم بگو تا منم لینکت کنم
اینم آدرسم
www. p48 .ir
با تشکر
پاسخ:ما در سایتمون تبادل لینک خودکار داریم شما مارو لینک کنید بعد بیاد در سایت ما خودتان را بلینکید فعلا


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ شنبه 8 تير 1392برچسب:ماهی ,ماهی جویل فیش,جویل فیش,نگهداری جویل فیش, ] [ 13:0 ] [ ali shafiee ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وب سایت

باسلام و ارزوی موفقیت خدمت شما بازدید کننده گان عزیز:من علی شفیعی هستم هدفم از تشکیل این وبلاگ اشنایی شما عزیزان با ماهی های اکواریمی است. امید وارم که من و وبلاگم بتوانم راهنمای خوبی برای شما بوده باشم
آرشيو مطالب
مرداد 1394
ارديبهشت 1394 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 تير 1392 خرداد 1392 آبان 1391 مهر 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391
امکانات سایت

آی پی رایانه شما :


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 256
بازدید ماه : 897
بازدید کل : 23054
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1